Despre proiect
AISE (Academia de Inovare și Schimbare prin Educație) a lansat un proiect nou în colaborare cu Centrul Național de Excelență pentru Bibliotecari, finanțat de către Programul Novateca: ”Serviciul de Bibliotecă iCAN pentru o Carieră de Succes”. Proiectul își propune să stabilească un parteneriat durabil între bibliotecile publice din Chișinău, Cahul, Telenești, Căușeni, Ceadîr-Lunga, Orhei, Bălți, Academia de Inovare și Schimbare prin Educație (AISE), Agenția Națională de Ocupare a Forței de Muncă și angajatorii din regiunile țintă, prin crearea unui serviciu digital nou care corespunde domeniului prioritar ”bunăstare economică și angajare în câmpul muncii prin educarea tinerilor și adulților” (Agenda 2030 pentru Dezvoltare Durabilă a Națiunilor Unite).
În cadrul noului serviciu digital de instruire în domeniul educației de carieră va fi pilotat cursul online tip MOOC (curs online gratuit deschis) adresat utilizatorilor în scopul familiarizării lor cu informații utile pentru angajarea ulterioară în câmpul muncii și pentru a corespunde cerințelor angajatorilor în materie de competențe digitale. Bibliotecarii din regiunile țintă vor lucra în calitate de formatori virtuali ai acestui nou serviciu de bibliotecă și vor instrui cel puțin 100 de utilizatori pe parcursul anului academic 2017-2018 în fiecare regiune.
Cum pot beneficia de acest curs?
Dobândește cunoștințele digitale care te vor ajuta să îți găsești un loc de muncă, să crești în carieră sau să-ți dezvolți afacerea. Cursul nostru se adresează studenților, persoanelor care se află în căutare de un loc de muncă, angajaților care își doresc o creștere în carieră sau proprietarilor de afaceri care au nevoie de competențe noi. Ne adresăm celor care fac primii pași în online, care vor să își dezvolte aptitudinile digitale și să fie pregătiți pentru cerințele pieții muncii din era digitală.
1) Pentru a parcurge cursul online ”Serviciu de Bibliotecă iCAN pentru o carieră de succes” trebuie să vă înscrieți în grupurile create în regiunile țintă: Chișinău, Cahul, Telenești, Căușeni, Ceadîr-Lunga, Orhei, Bălți prin intermediul centrelor de excelență (Date de contact).
2) Împreună cu bibliotecarii din aceste regiuni veți studia informația inclusă în curs și veți dezvolta o serie de competențe digitale cheie.
3) Instruirea se va desfășura în cadrul unor workshop-uri organizate în sediile centrelor de excelență din regiunile menționate dar și la distanță, în regim online.
4) Interacțiunea dintre participanți și dintre formatori va avea loc online, pe Facebook, prin intermediul grupurilor virtuale create în cadrul fiecărei biblioteci publice: iCAN Chișinău, iCAN Bălți, iCAN Cahul, iCAN Telenești, iCAN Căușeni și iCAN Orhei.
5) Bibliotecarii de la fiecare centru de excelență vor înregistra beneficiarii, vor organiza sesiunile de instruire, vor facilita învățarea la distanță și vor ține evidența îndeplinirii sarcinilor incluse în curs.
6) Toți utilizatorii care vor îndeplini sarcinile din cadrul proiectului vor primi un certificat din partea centrului de excelență corespunzător.
Module de instruire
- MODUL INTRODUCTIV: Ce trebuie să cunoaștem despre competențele digitale?
- Modul 1: Elaborarea unui CV digital (Word, CV Maker, Europass, LinkedIn)
- Modul 2: Cum să faci design fără să fii designer (Publisher, Canva, Fotojet)
- MODUL 3: Elaborarea chestionarelor și sondajelor de opinii (Google Forms, Survey Monkey)
- MODUL 4: Instrumente web pentru lucrul în echipă (Dropbox, Google Drive, Voicethread)
- MODUL 5: Facebook ca instrument de promovare și lucru în echipă
- MODUL 6: Crearea de prezentări digitale (PowToon, Biteable, Screencast-o-Matic)
- MODUL 7: Organizarea video conferințelor (Google Hangouts și ZOOM)
- MODUL 8: Crearea unui blog și a unui website (Google Sites, WordPress, Blogger, Weebly)
- MODUL 9: Navigați în siguranță